constipatia

Constipatia. Cauze si tratamente.

Ruxandra Micu Articole, Sanatate Lasa un comentariu

Constipatia poate avea multe cauze, precum dieta saraca in fibre, consumul redus de apa sau stilul de viata sedentar, insa aceasta poate fi si un simptom declansat de anumite boli autoimune, precum, intoleranta la gluten sau hipotiroidia.

Cand trebuie sa consideram ca avem o problema legata de constipatie si trebuie sa ne prezentam la medic?

Semnele si simptomele constipatiei cronice includ:

13043461_1686181368303031_8812233099742440949_n
  • mai putin de trei scaune pe saptamana
  • scaune moi ce sunt urmate de cele tari
  • crampe (miscari intestinale dureroase)
  • senzatia ca nu s-a golit complet intestinul

Constipatia poate fi considerata cronica daca ati prezentat doua sau mai multe dintre aceste simptome in ultimele trei luni.

Ce afectiuni medicale pot avea ca simptom constipatia?

 1.  Bolile care afecteaza echilibrul hormonilor pot duce la constipatie, precum diabetul, hiperparatiroidismul sau hipotiroidismul.

2. Durerea cronica. Persoanele care sufera de durere cronica si iau frecvent calmante pot avea probleme legate de constipatie, stiut fiind faptul ca analgezicele au acest efect secundar. In cazul durerilor de stomac

3.  Probleme cu nervii din jurul colonului si din rect. Problemele neurologice pot afecta nervii care comanda muschii din colon si rect.  Acesti muschi se contracta si astfel materiile fecale se misca prin intestin pana la eliminare. Daca persoana sufera de afectiuni neurologice cum ar fi neuropatia autonoma, scleroza multipla, boala Parkinson atunci muschii intestinelor nu se misca normal si eliminarea resturilor alimentare este incetinita.

Cum sa rezolvam in mod natural constipatia? 

1.    Uleiul de masline pur este mai mult decat o grasime sanatoasa, acesta poate ajuta la ameliorarea constipatiei. Acest ulei stimuleaza sistemul digestiv si va ajuta sa eliminati zilnic resturile din colon si astfel sa preveniti constipatia.

Indicatii:

Dimineata se consuma pe stomacul gol, combinatia de ulei de masline si suc de lamaie de mai jos. Sucul de lamaie actioneaza de asemenea ca un stimulent pentru colon.

  • 1 lingura de ulei de masline
  • lingurita de suc de lamaie (optional)

2. Apa calda amestecata cu suc de lamaie

Se bea dimineata pe stomacul gol si aproape imediat stimuleza miscarea muschilor intestinali.

Indicatii:

  • 1 lamaie proaspata
  • 1 ceasca apa calda

3.    Seminte de susan

Compozitia uleioasa a semintelor de susan hidrateaza intestinele, ceea ce poate ajuta in cazul scaunelor uscate. Puteti adauga semintele si in salate.

4. Menta si ghimbirul sunt recomandate in cazul pacientilor cu probleme digestive. Menta contine o substanta numita mentol, care are un efect antispasmodic si relaxeaza muschii din tractul digestiv. Ghimbirul este o planta care „incalzeste” si accelereaza  digestia lenta. Pus in ceai va stimula digestia si va ajuta la scaderea constipatiei.

5. Papadia este, de asemenea, un laxativ bland si care are si proprietati detoxifiante.

6. Cafeaua bauta de dimineata pe stomacul gol. Cafeaua este un bun laxativ cu efect rapid si in acelas timp este si un bun diuretic.

7. Bicarbonatul de sodiu. Acesta reactioneaza cu acizii din stomac favorizand miscarile intestinului si curatand colonul.

Indicatii:

Amestecul de mai jos functioneaza si in cazul aciditatii crescute si durerilor usoare la nivelul stomacului.

  • o lingurita de bicarbonat de sodiu si un sfert de ceasca de apa calda.

8. Prunele uscate. Se pun de seara intr-un pahar cu apa 3-4 prune uscate. Dimineata se bea apa din pahar si se mananca prunele. Rezultatul este garantat.

9. Consuma alimente ce contin fibreConsuma alimente precum: mere, spanac, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, seminte de floarea soarelui, nuci, alune, migdale, etc.

10. Uleiul de ricin. Acesta ajuta foarte mult persoanele care sufera de constipatie si este in general sigur pentru oameni, dar nu trebuie depasita doza recomandata.

Sursa foto: https://pixabay.com/en/plumber-frog-loo-p%C3%B6mpel-repair-1160822/ CC0 Public Domain. Editorial use only. No attribution required.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *