Pachetelul pentru scoala Idei adaptate copiilor cu intolerante si alergii alimentare

Pachetelul pentru scoala | Idei adaptate copiilor cu intolerante si alergii alimentare

Cum trebuie sa preparam pachetelul pentru scoala ca sa fie sanatos si adaptat nevoilor speciale ale copiilor cu intolerante sau alergii alimentare? Aflati in randurile de mai jos. 

Inceputul scolii este un moment de activitate intensa pentru copiii care practica si sporturi de obicei, sau au si alte activitati extracuriculare. Astfel, o dieta sanatoasa si echilibrata este foarte importanta pentru dezvoltarea lor fizica si mentala si pentru a pastra nivelul necesar de energie. Pachetelul pentru scoala are un rol important, afla ce trebuie sa contina!

Pentru a va asigura ca cei mici au o dieta variata si echilibrata, este eficient sa planuiti un meniu saptamanal pentru a imbina mese diverse si pentru a evita absenta sau, dimpotriva, repetitia unor nutrienti de baza.

Nutritionistii recomanda sa incepeti intotdeauna ziua cu micul-dejun, deoarece prima masa a zilei va asigura energia necesara pentru a duce la bun sfarsit toate sarcinile legate de scoala.

mic dejun pentru copii

Un mic-dejun ideal trebuie sa contina cel putin trei grupuri de alimente:

  • Paine sau cereale (fara gluten in cazul copiilor cu intoleranta la gluten)
  • Lapte, iaurt sau branza (fara lactoza, in cazul copiilor cu intoleranta la lactoza, sau inlocuite cu inlocuitori de lapte din surse vegetale)
  • Fructe proaspete sau suc de fructe

Micul-dejun este servit deseori pe fuga sau, si mai rau, ignorat, asa ca este nevoie sa dezvoltam anumite strategii ce ii vor ajuta pe cei mici sa-si serveasca prima masa a zilei:

  • Pregatiti masa cu o seara inainte: aranjati paharele, farfuriile si tacamurile.
  • Culcati-va si treziti-va devreme, pentru a avea timp pentru micul-dejun.
  • Serviti masa impreuna cu cei mici dimineata.
  • Oferiti-le copiilor o varietate de mancaruri si intrebati-i ce prefera sa manance.

Pauzele dintre orele de scoala sunt o oportunitate pentru a integra mancaruri calorice in dieta celor mici, precum:

  • Fructe proaspete intregi (banane, mandarine si caise, cirese sau capsuni) sau taiate si pastrate intr-o caserola (felii de portocala, bucati de mar sau para);
  • Nuci prajite (nuci, migdale sau alune de padure);
  • Fructe uscate (stafide, caise, prune);
  • Grisine, paine prajita;
  • Mici sandvisuri cu cascaval, sunca, legume sau alte ingrediente;
  • Din cand in cand cate putina ciocolata sau un alt tip de gustare dulce;

Unii copii servesc pranzul la scoala. Sarcina parintilor este sa se asigure de calitatea ingredientelor crude folosite la cantina si daca acestea sunt preparate cum se cuvine.

In cazul in care tu pregatesti pachetelul pentru scoala, copilul tau aducandu-si mancare de acasa, este important sa luati in considerare un echilibru nutritional.

alimentatie copii

Nutritionistii sugereaza sa le dati copiilor aceste alimente la pranz sau cina:

  • Peste: de 3-4 ori pe saptamana
  • Carne: de 3-4 ori pe saptamana
  • Oua: 3-4 portii pe saptamana
  • Fructe uscate si nuci: 3-7 portii pe saptamana
  • Lapte si lactate: 2-4 portii pe zi
  • Ulei de masline: 3-6 portii pe zi
  • Legume: 2 portii zilnice
  • Fructe: 3 portii zilnice
  • Paine, cereale, paste, cartofi: 4-6 portii
  • Apa: 4-8 pahare pe zi
  • Alte grasimi: ocazional
  • Dulciuri, patiserie, bomboane: ocazional
  • Sucuri, inghetata: ocazional
  • Mezeluri, salam, carnati: ocazional

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *