Pasi pentru adoptarea unei diete fara gluten

5 Pasi pentru adoptarea unei diete fara gluten

Adoptarea unei diete fara gluten poate fi un proces usor, daca aplici cateva sfaturi utile, mentionate in articolul de mai jos. 

Peste tot in jurul nostru gasim tot felul de „ispite” alimentare care ne pun la incercare vointa. Produsele care contin gluten sunt accesibile, le gasim peste tot, de la micul magazin din coltul strazii la supermarket sau restaurant. Pentru o dieta echilibrata nutritionistii recomanda consumul cerealelor la micul dejun (grau, orz, secara)  pentru un plus de energie. La pranz, de obicei, mancam rapid un sandwich cu paine din grau si o mica prajitura.  Mergi pe strada si mirosul de covrigi calzi te imbie sa te opresti si sa-ti cumper macar unul, asa „de pofta”.

Dar ce te faci daca nu mai poti manca oricare din aceste lucruri ?  Ce faci daca nu mai poti manca gluten pentru tot restul vietii tale?

  1. Faceti-va o lista cu alimentele pe care nu mai  trebuie sa le consumati. Trebuie sa stiti ca glutenul se gaseste in foarte multe produse alimentare procesate si mai ales se poate gasi „ascuns” in alimente la care nu te-ai fi gandit niciodata, cum ar fi branza , mezelurile, mustarul si lista poate continua. In completare as spune sa va faceti o lista cu felurile de mancare pe care le preferati si cautati on-line retete de inlocuire a acestora, fara gluten. Exista mai multe site-uri cu retete minunate si sfaturi de gatit.
  2. Obisnuiti-va sa cititi etichetele produselor alimentare. Recent s-a introdus si in tara noastra obligatia producatorului de a specifica pe ambalaj in lista ingredientelor , daca „produsul poate contine urme de gluten” in cazul in care, desi graul nu este inclus lista de ingrediente, totusi exista riscul contaminarii. Amintiti-va ca glutenul ar putea fi in orice, de la sosul de salata, la guma de mestecat, asa ca nu  considerati ca un produs alimentar este sigur doar pentru ca nu contine in mod evident grau.  Cele mai sigure alimente pentru celiaci sunt cele pe care este scrie clar „fara gluten”.

adoptarea unei diete fara gluten

3. Schimbati-va obiceiurile alimentare. Cele mai multe dintre alimentele pe care le mancam astazi nu pot fi numite cu adevarat mancare, ci doar niste calorii goale. Cea mai mare parte din ceea ce consumam sunt alimente procesate. Incercati sa mancati fructe si legume sau cereale integrale fara gluten, cum ar fi orezul salbatic sau quinoa. Va veti simti mult mai bine si nu va veti mai face griji in ceea ce priveste glutenul pentru ca aceste alimente sunt in mod natural fara gluten.

4. Gasiti-va un blog care va place foarte mult si deveniti membru al comunitatii on-line a celiacilor. Exista o multime de informatii de sprijin on-line pentru cei care vor sa treaca la o dieta fara gluten.

5. Eliminati din caminul vostru toate produsele ce pot contine gluten. Adoptarea unei diete fara gluten nu presupune doar renuntarea la anumite alimente ci si la unele produse cosmetice. Verificati pasta de dinti sau rujul si asigurati-va ca sunt fara gluten.

Tentatia renuntarii la dieta fara gluten

La un moment dat, s-ar putea sa fiti tentati sa renuntati la dieta, mai ales daca nu aveati simptome grave atunci cand ati fost diagnosticati sau pur si simplu sa trisati spunandu-va „..lasa ca nu se intampla nimic”.  Da, exista o mulțime de produse ce contin gluten in jurul nostru. Odata ce intelegi ce trebuie sa faci si dobandind cunostintele necesare despre ingrediente, veti descoperi ca adoptarea unei diete fara gluten este ceea ce va face fericiti si va mentine sanatosi.

Dincolo de cateva momente de placere vinovata, nu aveti nimic de castigat trisand, dar in schimb aveti foarte mult de pierdut. Cand simtiti ca sunteti coplesiti si ca sunteti la un pas de a ceda, rasfatati-va cu un aliment favorit, dar fara gluten.

Daca sunteti la inceput de drum, adoptarea unei diete fara gluten, vi se poate parea ca fiind cel mai rau lucru care vi s-a intamplat vreodata. Din fericire veti descoperi in curand ca acesta ar putea fi cel mai bun lucru din viata voastra. Sa fim optimisti! Dieta fara gluten este usor de gestionat. Aceasta previne mai multe probleme grave de sanatate. Schimbarea stilului de viata va ofera numai satisfactii. Nimic nu este imposibil atunci cand este vorba de sanatatea noastra. Veti ajunge, la un moment dat, sa priviti respectarea cu strictete a dietei fara gluten, ca si cum ar fi cel mai normal lucru din lume.

Sursa foto

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *