dietele

Dietele. Greseli pe care le putem face fara sa ne dam seama.

Cati dintre noi, atat femei cat si barbati, nu au realizat, macar o data in viata ca sunt supraponderali. Bineinteles ca primul gand a fost sa tinem o dieta pentru a slabi, si iata ca prima greseala a fost facuta. Folosirea cuvantului „dieta” transmite un mesaj gresit. Cand spunem „dieta” automat ne gandim la restrictii alimentare sau mai bine spus la infometare. Daca gandim asa, asta nu ne ajuta foarte mult, pentru ca imediat dupa ce se vad rezultatele, revenim la vechile obiceiuri si ne ingrasam din nou.

Eu as spune asa: „Eu nu tin o dieta, ci mi-am schimbat doar stilul de viata”.

Exista multe ”diete” sau programe de slabire cum ar fi :

Dieta cu paine si apa. Aceasta pare usor de tinut datorita simplitatii sale, este o dieta ce duce rapid la scaderea in greutate dar are si multe efecte secundare, pentru ca nu asigura o alimentatie echilibrata.

cereale fara gluten

Dieta bazata doar pe consumul de carne. O dieta bogata in grasimi este in detrimentul sanatatii pe termen lung. Dietele cu continut ridicat de grasimi pot provoca leziuni ale celulelor creierului care va ajuta sa va controlati greutatea corporala.  Continutul ridicat de grasimi si colesterol din unele bucati de carne poate creste riscul de depasire a limitelor maxime admise pentru colesterol si de aparitie a bolilor de inima. Carnea de vita contine adesea hormoni si antibiotice pe care unii oameni prefera sa le evite. Carnea procesata, cum ar fi baconul, sunca si carnatii, este deosebit de nesanatoasa din cauza continutului ridicat de grasimi, conservanti si mai ales al continutului de sare.

Alimentele pe care le consumam nu influenteaza doar greutatea corpului ci si functionarea sistemelor interne ale acestuia, mai ales ale sistemului endocrin. Acesta este responsabil cu productia de hormoni.

Painea contine foarte putina grasime si tinde sa fie bogata in fibre, astfel incat o dieta compusa in intregime din paine si apa ar putea avea efecte negative asupra nivelurilor hormonale. Conform cercetarilor publicate in numarul din decembrie 1996 al revistei American Journal of Clinical Nutrition, consumarea unei diete bogate in fibre si scadere a nivelului de grasime poate duce la scaderea nivelului de testosteron. Acest hormon ajuta la producerea de muschi si poate duce la pierderea de grasime.

Citeste si cum sa slabesti sanatos urmand dieta fara gluten. 

5 Cereale integrale care iti vor imbunatati sanatatea

Greseli pe care le poti face atunci cand tii dieta

Orice dieta bazata pe un consum redus de grasimi sau o dieta care nu contine alimente variate, inclusiv legume si fructe va poate afecta sanatatea astfel:

  1. Lipsa vitaminei A. Vitamina A se gaseste in cartofii dulci, morcovi, verdeata, salata verde, caise uscate, pepene galben, ardei gras, peste, ficat sii fructe tropicale.
  2. Creste riscul de infectii mai ales prin lipsa vitaminei C. Chiar si infectiile relativ inofensive pot deveni probleme grave de sanatate datorita capacitatii reduse de a lupta impotriva Vitamina C se gaseste intr-o concentratie mai mare in ardei, varza Kale, Kiwi, broccoli, capsuni, citrice, rosii, mazare, papaya.
  3. Slabeste oasele. Vitamina C este cea care ajuta la producerea colagenului. Acesta face parte din structura osoasa. In plus, lipsa vitaminei D poate duce la osteoporoza.
  4. Apar probleme cu pielea si parul din cauza lipsei grasimilor. O sursa buna de grasime este uleiul de cocos. Acesta este bogat in acizi grasi, care sunt usor de digerat de organismul uman. Nu sunt usor de depozitat de organism ca si grasime ci doar ajuta celulele sa produca energie aproape instantaneu imediat.
  5. Se poate instala depresia din cauza faptului ca nu consumati zilnic cantitatea potrivita de carbohidrati si zahar. Cand spun zahar nu ma refer la zaharul rafinat care se gaseste pe piata ci zaharul necesar trebuie luat din fructe. Aceasta va scadea nivelul serotoninei din organism. Acest hormon este cunoscut ca hormonul „fericirii”.

Acestea sunt doar cateva exemple de efecte adverse ale unor astfel de diete. Multi oameni isi imagineaza ca a-si dezvolta obiceiuri alimentare sanatoase este un obiectiv greu de atins, cand de fapt totul este atat de simplu. Trebuie sa manance mai ales alimente derivate din legume si fructe, cereale integrale si sa reduca alimentele procesate care contin conservanti si sare in exces.

Nu trebuie sa va infometati! Schimbati-va doar stilul de viata!

Sursa foto: pixabay.com

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *