Alimente inflamatorii pe care trebuie sa le eviti

Alimente inflamatorii pe care trebuie sa le eviti

Elimina aceste alimente inflamatorii pentru a scapa de inflamatia din organism. Descopera si cateva sfaturi pentru a scapa de simptomele neplacute ale bolilor inflamatorii. 

Daca suferiti frecvent de balonare sau aveti probleme dermatologice ce nu isi gasesc rezolvarea (eczeme, urticarie sau diferite eruptii cutanate) este posibil ca originea necazurilor voastre sa fie dieta. Este posibil sa aveti o sensibilitate nediagnosticata la anumite alimente. Anumite alimente comune si omniprezente pot provoca reactii cutanate, in special la persoanele cu pielea sensibila.

Procesul inflamator existent in organism si cronicizat poate sta la baza aparitiei unor boli cum ar fi: bolile cardiovasculare, cancerul, boala Alzheimer sau acneea, iar acestea sunt doar cateva dintre posibilele consecinte ale existentei acestui proces inflamator.

Potrivit lui Nicholas Perricone, MD, nutritionist si dermatolog, care a scris o carte pe tema alimentatiei anti-inflamatoare,

„… corpurile noastre depind de fapt, de aceata inflamatie temporara deoarece aceasta este consecinta luptei impotriva leziunilor sau infectiilor. Insa, in momentul in care inflamatia devine cronica, sistemul imunitar ataca in mod eronat si  celulele normale, iar procesul care vindeca, in mod obisnuit, devine astfel un proces distructiv.”

Este destul de dificil sa-ti dai seama care aliment iti provoaca aceasta inflamatie in corp. Puteti incepe sa eliminati mai intai din dieta acele alimente despre care se stie in mod clar ca sunt inflamatoare: lactatele, glutenul, porumbul si nu in ultimul rand soia. Acestea sunt doar cateva dintre ele. Introduceti apoi  acele alimente care au proprietati anti-inflamatoare si monitorizati-va cu atentie organismul, observand transformarile ce au loc in urma acestor schimbari din dieta.

>>IATA CUM ITI POATE AFECTA GLUTENUL TIROIDA

Pentru a va ajuta in lungul drum pe care il aveti de parcurs pentru a scapa de inflamatia din organism, iata cateva exemple de alimente inflamatorii ce trebuie eliminate din dieta:

1. Uleiul vegetal

Multe dintre uleiurile vegetale care se gasesc in comert in zilele noastre sunt bogate in acizi grasi Omega-6,  acizi grasi care, in sine,  nu sunt daunatori. Trebuie sa tinem cont, atunci cand alegem un ulei pentru gatit, de raportul dintre continutul de Omega 3 si Omega 6, pentru ca, daca uleiul are un continut mult prea ridicat de Omega 6, acest lucru poate duce la aparitia inflamatiei in corp. Sfat: Dintre uleiurile bune din punctul de vedere al echilibrului dintre Omega 3 si Omega 6 recomandam la gatit uleiul de cocos si uleiul de masline extravirgin. 

2. Zaharul

Zaharul rafinat sau siropul de porumb bogat in fructoza, zaharul din trestie de zahar, cel din sfecla, palmier, siropul de malt, toate acestea cauzeaza inflamatie, duc la o crestere in greutate si la aparitia diabetului si chiar putem spune ca zaharul „hraneste” celulele canceroase.

3. Graul, orzul si secara

Aceste cereale contin un alergen comun, si anume glutenul. Cand un alergen intra in organism, rezultatul este un raspuns imun inflamator imediat.

paine in exces

4. Produsele lactate

Un studiu (1) din 2005 a demonstrat legatura dintre consumul mare de lapte sau a altor alte produse lactate si aparitia acneei. O explicatie ar fi continutul mare de hormoni din lapte  apreciaza specialistii care au condus studiul. Hormonii prezenti in lapte pot stimula in mod exagerat  grupul de glande care produc secretiile uleioase naturale ale pielii noastre.

5. Carnea rosie

Consumul de carne rosie produce o substanta chimica numita Neu5Gc (2). Organismul produce un raspuns imun inflamator la ea.

intoleranta la lactoza

6. Monoglutamatul de sodiu

Este prezent in hrana procesata. Din pacate, acesta este o neurotoxina care perturba sistemul nervos (3).

7. Alunele

Alunele reprezinta un alt alergen ce trebuie evitat. Chiar daca nu ai o reactie anafilactica la alune, corpul tau le poate considera ca fiind „invadatori” si poate crea un raspuns inflamator.

8. Fructele de mare

Acestea sunt in mod natural bogate in iod, si o dieta cu prea mult din acest element poate duce la acnee, adica la aparitia inflamatiei.

9. Alcoolul

Prea mult alcool poate provoca, de asemenea, sindromul de intestin permeabil. Acest lucru poate duce la inflamatie.

  Referinte:

  1. High school dietary dairy intake and teenage acne-Adebamowo CA1, Spiegelman D, Danby FW, Frazier AL, Willett WC, Holmes MD.-  2005 Feb;52(2):207-14.

2.     A red meat-derived glycan promotes inflammation and cancer progression-Samraj AN, Pearce OM, Läubli H, Crittenden AN, Bergfeld AK, Banda K, Gregg CJ, Bingman AE, Secrest P1, Diaz SL, Varki NM, Varki A-2015- 112(2):542-7. doi: 10.1073/pnas.1417508112. Epub 2014 Dec 29.

3.     Effects of Glutamate and Aspartate on Serum Antioxidative Enzyme, Sex Hormones, and Genital Inflammation in Boars Challenged with Hydrogen Peroxide.-Ni H, Lu L, Deng , Fan W, Li T, Yao J.

Te-ar mai putea interesa si: