avantaje ale consumului de paine fara gluten

5 Avantaje ale consumului de paine fara gluten

In urma doar cu cativa ani, sa gasesti in magazine produse fara gluten ar fi fost o adevarata provocare. Alimentele fara gluten erau o raritate si putini erau cei care intelegeau cu ce se confrunta o persoana cu intoleranta la gluten.

In prezent, acest sector de piata a cunoscut o crestere semnificativa, astfel incat alimentele fara gluten se gasesc acum, aproape peste tot. Supermarketurile au spatii special amenajate  in care expun numai aceste produse fara gluten. Mai mult decat atat, au aparut si restaurante sau cofetarii specializate numai pe producerea de preparate fara gluten.

Pentru persoanele care nu tolereaza glutenul, diversitatea si abundenta acestor alimente fara gluten este o adevarata binecuvantare.

Exista, insa, si persoane care aleg sa treaca la dieta fara gluten, pentru a stimula energia organismului, pentru a slabi si mai ales din dorinta de a fi mai sanatosi. Gwyneth Paltrow, Ryan Gosling si Jenny McCarthy sunt doar cateva celebritati care au adoptat dieta fara gluten, doar pentru ca doresc sa-si imbunatateasca starea de sanatate.

Este posibil ca starea de sanatate sa se imbunatateasca trecand la o dieta fara gluten? Ce spun expertii in domeniu?

Exista studii(1)  publicate in ultimii ani  care arata ca glutenul poate juca un rol important in procesul de digestie, afectand microbiomul intestinal chiar si in cazul celor fara boala celiaca. Aceste studii dovedesc ca si persoanele asimptomatice prezinta o activare sistemica imuna si leziuni ale celulelor intestinale atunci cand consuma gluten.

paine fara gluten avantaje

Care sunt beneficiile directe ale dietei fara gluten?

Iata doar cateva dintre beneficiile de care se bucura persoanele care consuma doar alimente fara gluten, desi nu sunt sensibile la acesta:

  1. Scade considerabil manifestarea simptomelor de alergie sezoniera cu care se confrunta anumite persoane.
  2. Imbunatateste nivelul colesterolului. Fibrele si fitochimicalele din boabele integrale pot contribui la reducerea nivelului de colesterol. Atunci cand alegeti cereale fara  gluten, asigurati-va ca alegeti soiuri de cereale integrale, cum ar fi quinoa, orez brun, amarant sau mei.
  3. Reduce riscul aparitiei diabetului sau a bolilor cardiace. Diabetul este o boala autoimuna si ca orice boala genereaza un proces inflamator in organism. Dieta fara gluten este in primul rand o dieta ce reduce inflamatia existenta in organism, oricare ar fi cauza ei.
  4. Creste nivelul de energie al organismului. Dieta fara gluten presupune si reducerea alimentelor bogate in grasimi (dulciuri) si inlocuirea acestora cu fructe si legume. Furnizand organismului necesarul de minerale si vitamine cu siguranta va veti simti mult mai energici.
  5. Ajuta, in cazul persoanelor supraponderale, la scaderea in greutate. Acest lucru se intampla mai ales datorita faptului ca alimentele nesanatoase (junk food) sunt eliminate.

Atunci cand treceti la o dieta fara gluten, din motive medicale sau nu, trebuie sa stiti ca bugetul alocat hranei pe familie va creste considerabil deoarece pretul alimentelor fara gluten este de 3-4 ori mai ridicat decat pretul produselor ce contin gluten. Dintre acestea painea fara gluten este cea mai putin accesibila din punct de vedere al costurilor.

avantajele consumului de paine

Ce puteti face pentru a adapta aceste costuri la posibilitatile voastre?

Prin adoptarea dietei fara gluten nu se intelege doar inlocuirea produselor cu gluten cu cele fara gluten. Acesta este un proces complex care presupune schimbarea radicala a stilului de viata.

Iata, mai jos, cativa pasi de urmat pentru a reduce costurile:

1.Planificati-va mesele zilnice si cumparati alimentele necesare saptamanal.

Planificarea este cheia sucesului in a reduce costurile cu alimentatia zilnica. Cumparand cantitati mai mari dintr-un aliment puteti beneficia de reduceri la pret. Supermarketurile deseori folosesc acest sistem pentru a creste vanzarile,

2. Preparati painea fara gluten sau dulciurile in casa.

Produsele procesate fara gluten (paine fara gluten, prajituri, sosuri, blat de pizza,etc) sunt destul de scumpe. O idee buna ar fi sa le preparati in casa folosind faina fara gluten. Daca preparati in casa aceste produse, in mod evident costurile vor scadea.

Pretul total al ingredientelor folosite (inclusiv pretul fainei fara gluten, zahar, esente aromate sau oua) raportat la cantitatea obtinuta este mult mai mic decat in cazul in care ati cumpara aceeasi cantitate de paine sau prajituri din magazin. Puteti gasi numeroase retete pentru paine fara gluten cat si pentru prajituri fara gluten, pe celiaci.ro.

3. Consumati cat mai multe fructe si legume de sezon. Acestea sunt mult mai ieftine si, in plus, va ofera canitatea necesara de vitamine, minerale si antioxidanti.

Referinte:

“Intestinal cell damage and systemic immune activation in individuals reporting sensitivity to wheat in the absence of coeliac disease” -Melanie Uhder,Mary Ajamian,Giacomo Caio,Roberto De Giorgio, Alyssa Indart,Peter H Green,Elizabeth C Verna,Umberto Volta,Armin Alaedini- 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Comentarii 1

  1. Pingback: Cum sa faci o paine fara gluten perfecta de fiecare data | Celiaci.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *