cereale fara gluten

Cereale fara gluten cu beneficii extraordinare pentru sanatate

Iata 9 cereale fara gluten pe care trebuie sa le incluzi in dieta ta! Gasesti si 6 retete fara gluten delicioase in acest articol! Mananca sanatos si fara gluten!

Din ce in ce mai multi oameni isi dau seama ca sufera de intoleranta la gluten, fie avand o forma usoara de sensibilitate la gluten, suferind de boala celiaca, sau pur si simplu avand alergie la grau.

Initial, o astfel de veste poate parea coplesitoare si inspaimantatoare, mai ales ca graul se gaseste in foarte multe produse procesate, insa putina cercetare va va arata ca exista o multime de cereale fara gluten pe care le puteti folosi pentru a inlocui graul, si alte cereale glutenice, in alimentatie.

Aceste 8 cereale fara gluten au beneficii extraordinare pentru sanatatea ta! Boala celiaca si alergia la grau sunt afectiuni cu care se confrunta din ce in ce mai multi oameni. Metodele de diagnosticare moderne fac ca diagnosticul sa fie sigur, astfel incat sa nu mai existe nicio indoiala asupra veridicitatii acestuia.

Odata ce a fost confirmat diagnosticul o alta intrebare care se pune este: Ce pot face celiacii pentru a se putea bucura in continuare de felurile de mancare favorite?

Un prim pas pe drumul spre recapatarea sanatatii este eliminarea produselor alimentare ce contin cereale rafinate. Cerealele rafinate tind sa provoace inflamatii in organism care pot duce la toate tipurile de probleme de sanatate. Iata cateva dintre cele mai sanatoase tipuri de cereale fara gluten pe care le puteti include in dieta dumneavoastra, die ca aveti boala celiaca fie ca nu. Acestea sunt bogate in nutrienti, fibre, si pot fi folosite pentru a prepara o multime de tipuri de retete!

Cuprins:

  1. Orez brun si orez salbatic
  2. Ovaz
  3. Porumb
  4. Hrisca
  5. Quinoa
  6. Mei
  7. Sorg
  8. Teff
  9. Amarant

De ce sunt cerealele rafinate, cu gluten, daunatoare pentru organism?

  1.  Au un continut ridicat de gluten.
  2. Sunt practic lipsite de fibre naturale si nu ofera nimic organismului din punct de vedere nutritional.
  3. Produsele de panificatie fabricate din cereale rafinate contin pana la aproximativ 25 de substante chimice diferite (aditivi). Se folosesc in procesul de fabricatie substante chimice de albire, precum si arome artificiale. Din dorinta de a produce si vinde cat mai mult producatorii din industria de panificatie pun accent pe cresterea termenului de valabilitate al produselor si nu pe sanatatea consumatorilor.

Introducerea in dieta a cerealelor integrale fara gluten este cu siguranta cea mai buna alegere care va asigura o stare de sanatate optima.

Cereale fara gluten

Care sunt cerealele integrale recomandate in dieta fara gluten?

Orez brun si orez salbatic

Orezul este in mod natural fara gluten. Acesta furnizeaza energie rapid, regleaza miscarile intestinului, stabilizeaza nivelurile de zahar din sange si incetineste procesul de imbatranire. Ofera o sursa esentiala de vitamina B1 organismului uman. Stimuleaza sanatatea pielii, imbunatateste metabolismul, ajuta digestia, reduce tensiunea arteriala ridicata, asigura protectie impotriva dizenteriei, cancerului si a bolilor de inima. 

Curry-Coconut-Thai-Rice-with-Peppers-Orez-Thailandez-in-Sos-de-Curry-si-Lapte-Cocos

Reteta: Orez Thailandez – Gourmandelle.com

Este foarte important sa faceti distinctia intre orezul alb, procesat si cel brun. Toti nutrientii sunt pastrati in membrana exterioara a orezului, iar prin procesare, aceasta este indepartata, ramanand doar carbohidrati goi.

Orezul brun este excelent si ar trebui folosit mai des in alimentatia zilnica. Cel mai recomandat tip de orez brun este cel cu bob rotund.

Incearca si reteta de Vinete umplute cu orez brun >>>

vinete umplute orez cereale fara gluten

Ovaz

Ovazul este fara gluten, dar este important sa retineti ca acesta poate fi contaminat daca a fost procesat prin aceleasi masini ca si graul. Este bogat in carbohidrati si fibre. Contine minerale si vitamine, astfel asigura: mangan 191% din doza zilnica recomandata (DZR), fosfor 41% din DZR, magneziu 34% din DZR, cupru 24% din DZR, fier 20% din DZR, zinc 20% din DZR, vitamina B1 39%  din DZR, vitamin B5 10% din DZR.

ovazul in dieta fara gluten

Porumb

Continutul de fibre dintr-o ceasca de porumb este de 18,4% din cantitatea recomandata zilnic. Acest lucru ajuta la atenuarea problemelor digestive, cum ar fi constipatia si hemoroizii, precum si la reducerea riscului de cancer de colon. Fibrele ajuta la inmultirea miscarilor intestinale si chiar stimuleaza producerea sucului gastric si a bilei.

porumbul cereala fara gluten

Hrisca

Acesta contine zinc, potasiu, cupru, mangan si proteine, care fac din acesta o excelenta solutie pentru completarea dietei fara gluten.

hrisca Retete beneficii

Hrisca este o cereala fara gluten bogata in magneziu si este un ajutor de nadejde in tratarea bolilor cardiovasculare. De asemenea, hrisca este valoroasa si pentru cei ce sufera de diabet, aceasta avand proprietatea de a regla insulina si nivelul de zahar din sange.

Incearca si reteta de Paine raw cu hrisca >>>

retete de paine fara gluten cereale fara gluten

Quinoa

Aceasta ofera vitamine, minerale si fibre esentiale, care ajuta la reglarea sistemului digestiv. Quinoa nu contine gluten, dar contine fier, vitaminele B, magneziu, fosfor, potasiu, calciu, vitamina E. Este unul dintre putinele alimente vegetale care sunt considerate o proteina completa, continand toti cei noua aminoacizi esentiali. 

quinoa

Quinoa este o minune a naturii si una dintre cele mai recomandate cereale fara gluten! Aceasta este de fapt o pseudo-cereala, fiind mai exact samanta unei legume inrudite cu spanacul si sfecla. Quinoa are multe beneficii. Este o sursa excelenta de proteine, fiind extrem de indicata vegetarienilor. De asemenea, quinoa nu ingrasa! Este un carbohidrat cu indice glicemic scazut si contine multe fibre.

Incearca si reteta de Chiftelute de quinoa cu branza feta si masline >>>

Chiftelute de quinoa cu branza feta si masline cereale fara gluten

Mei

Meiul este alcalin si se digera usor, previne constipatia si actioneaza ca un prebiotic. Serotonina din mei influenteaza in bine starea de spirit.

Meiul nu este mancare doar pentru pasari! Acesta cereala fara gluten este o excelenta sursa de fibre, minerale si nutrienti esentiali. Are o aroma placuta si se digera foarte usor. De asemenea, meiul alcalinizeaza organismul si poate fi folosit cu succes pentru a inlocui porumbul (malaiul). Din mei se poate face o mamaliga excelenta!

Incearca si reteta de Chiftelute de mei cu branza si rosii >>>

Chiftelute de mei cu branza feta cereale fara gluten

Sorg

Aceasta cereala este bogata in antioxidanti si poate substitui cu succes faina de grau. O ceasca de sorg contine 22 de grame de proteine. Daca tinem cont ca aportul zilnic de proteine recomandat pentru femei este de 46 de grame, iar pentru barbati este de 56 de grame atunci asta inseamna ca sorgul contine 43% din doza zilnica de proteine. O portie contine de asemenea 47% din fierul recomandat zilnic si 55% din necesarul de  fosfor. Este, de asemenea, o sursa buna de magneziu, cupru, calciu, zinc si potasiu.

Anumite substante fitochimice din sorg s-au dovedit a avea proprietati de inhibare a cancerului, in special in cazurile de cancer gastro-intestinal si de piele.

Studiile(4) au aratat ca incidenta mai scazuta a cancerului esofagian la nivel global este legata de consumul de sorg.

sorg

Teff

Se stie ca este bogat si in  vitamina C. Unele dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale acestei cereale includ capacitatea sa de a ajuta la scaderea in greutate, reducerea problemelor menstruale, imbunatatirea sanatatii osoase, sprijinirea cresterii si dezvoltarii corecte, stimularea sistemului imunitar, optimizeaza digestia si creste sanatatea inimii.

Amarant

Lasati laptele, amarantul e fruntas la continutul de calciu! De asemenea, acesta este foarte bogat in magneziu, proteine, si este o sursa buna de vitamina E! Imbunatatiti valoarea nutritionala a preparatelor, adaugand si putin amaranth fiert in compozitie. Este sanatate curata!

Incearca si reteta de Chiftelute de amaranth cu linte rosie >>> 

Chiftelute de amaranth cereale fara gluten

Referinte:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php

https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal/health-benefits-of-corn.html

http://www.foodmatters.com/article/why-refined-grains-are-harmful

http://www.nulifemarket.com/app/uploads/2016/02/AwikaRooneySorghumPhytochemicalsAndTheirPotentialImpactOnHum.pdf

Sursa foto: https://pixabay.com/en/berries-berry-blackberries-bowl-1846085/

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *