cereale fara gluten

Cereale fara gluten cu beneficii extraordinare pentru sanatate

Aceste 8 cereale fara gluten au beneficii extraordinare pentru sanatatea ta! Boala celiaca si alergia la grau sunt afectiuni cu care se confrunta din ce in ce mai multi oameni. Metodele de diagnosticare moderne fac ca diagnosticul sa fie sigur, astfel incat sa nu mai existe nicio indoiala asupra veridicitatii acestuia.

Odata ce a fost confirmat diagnosticul o alta intrebare care se pune este:

Ce pot face acestia pentru a se putea bucura in continuare de felurile de mancare favorite?

Un prim pas pe drumul spre recapatarea sanatatii este eliminarea produselor alimentare ce contin cereale rafinate. Cerealele rafinate tind sa provoace inflamatii in organism care pot duce la toate tipurile de probleme de sanatate.

De ce aceste cereale fac rau organismului uman?

 1.    Au un continut ridicat de gluten.

2.    Sunt practic lipsite de fibre naturale si nu ofera nimic organismului din punct de vedere nutritional.

3.    Produsele de panificatie fabricate din cereale rafinate contin pana la aproximativ 25 de substante chimice diferite (aditivi). Se folosesc in procesul de fabricatie substante chimice de albire, precum si arome artificiale. Din dorinta de a produce si vinde cat mai mult producatorii din industria de panificatie pun accent pe cresterea termenului de valabilitate al produselor si nu pe sanatatea consumatorilor.

Introducerea in dieta a cerealelor integrale fara gluten este cu siguranta cea mai buna alegere care va asigura o stare de sanatate optima.

Care sunt cerealele integrale recomandate in dieta fara gluten?

Orezul brun si orezul salbatic.

Orezul este in mod natural fara gluten. Acesta furnizeaza energie rapid, regleaza miscarile intestinului, stabilizeaza nivelurile de zahar din sange si incetineste procesul de imbatranire. Ofera o sursa esentiala de vitamina B1 organismului uman. Stimuleaza sanatatea pielii, imbunatateste metabolismul, ajuta digestia, reduce tensiunea arteriala ridicata, asigura protectie impotriva dizenteriei, cancerului si a bolilor de inima. 

Curry-Coconut-Thai-Rice-with-Peppers-Orez-Thailandez-in-Sos-de-Curry-si-Lapte-Cocos

Reteta: Orez Thailandez – Gourmandelle.com

Ovazul.

Ovazul este fara gluten, dar este important sa retineti ca acesta poate fi contaminat daca a fost procesat prin aceleasi masini ca si graul. Este bogat in carbohidrati si fibre. Contine minerale si vitamine, astfel asigura: mangan 191% din doza zilnica recomandata (DZR), fosfor 41% din DZR, magneziu 34% din DZR, cupru 24% din DZR, fier 20% din DZR, zinc 20% din DZR, vitamina B1 39%  din DZR, vitamin B5 10% din DZR.

ovazul in dieta fara gluten

Porumbul.

Continutul de fibre dintr-o ceasca de porumb este de 18,4% din cantitatea recomandata zilnic. Acest lucru ajuta la atenuarea problemelor digestive, cum ar fi constipatia si hemoroizii, precum si la reducerea riscului de cancer de colon. Fibrele ajuta la inmultirea miscarilor intestinale si chiar stimuleaza producerea sucului gastric si a bilei.

porumbul cereala fara gluten

Hrisca.

Acesta contine zinc, potasiu, cupru, mangan si proteine, care fac din acesta o excelenta solutie pentru completarea dietei fara gluten.

hrisca Retete beneficii

Quinoa.

Aceasta ofera vitamine, minerale si fibre esentiale, care ajuta la reglarea sistemului digestiv. Quinoa nu contine gluten, dar contine fier, vitaminele B, magneziu, fosfor, potasiu, calciu, vitamina E. Este unul dintre putinele alimente vegetale care sunt considerate o proteina completa, continand toti cei noua aminoacizi esentiali. 

quinoa

Meiul.

Meiul este alcalin si se digera usor, previne constipatia si actioneaza ca un prebiotic. Serotonina din mei influenteaza in bine starea de spirit.

Chiftelute-de-mei-cu-branza-feta

Reteta: Chiftelute de mei – Gourmandelle.com

Sorg.

Aceasta cereala este bogata in antioxidanti si poate substitui cu succes faina de grau. O ceasca de sorg contine 22 de grame de proteine. Daca tinem cont ca aportul zilnic de proteine recomandat pentru femei este de 46 de grame, iar pentru barbati este de 56 de grame atunci asta inseamna ca sorgul contine 43% din doza zilnica de proteine. O portie contine de asemenea 47% din fierul recomandat zilnic si 55% din necesarul de  fosfor. Este, de asemenea, o sursa buna de magneziu, cupru, calciu, zinc si potasiu.

Anumite substante fitochimice din sorg s-au dovedit a avea proprietati de inhibare a cancerului, in special in cazurile de cancer gastro-intestinal si de piele.

Studiile(4) au aratat ca incidenta mai scazuta a cancerului esofagian la nivel global este legata de consumul de sorg.

sorg

Teff.

Se stie ca este bogat si in  vitamina C. Unele dintre cele mai importante beneficii pentru sanatate ale acestei cereale includ capacitatea sa de a ajuta la scaderea in greutate, reducerea problemelor menstruale, imbunatatirea sanatatii osoase, sprijinirea cresterii si dezvoltarii corecte, stimularea sistemului imunitar, optimizeaza digestia si creste sanatatea inimii.

Referinte:

http://www.medicalnewstoday.com/articles/274745.php

https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal/health-benefits-of-corn.html

http://www.foodmatters.com/article/why-refined-grains-are-harmful

http://www.nulifemarket.com/app/uploads/2016/02/AwikaRooneySorghumPhytochemicalsAndTheirPotentialImpactOnHum.pdf

Sursa foto: https://pixabay.com/en/berries-berry-blackberries-bowl-1846085/

Te-ar mai putea interesa si: