dieta fara gluten sanatoasa

Cum sa ai o dieta fara gluten sanatoasa | Sfaturi de la un celiac

Afla cum poti sa ai o dieta fara gluten sanatoasa, cu sfaturi utile si trucuri pentru alimentatia ta + un exemplu de meniu zilnic fara gluten! 

Cu totii ne dorim o viata echilibrata, armonioasa in care sa petrecem timpul nu numai la munca, ci si cu familia. Mai presus de toate, trebuie sa nu uitam sa ne acordam timp si noua ca persoane. Dar cum putem face asta? Trebuie sa ne respectam corpul si sa nu-i mai facem rau prin obiceiurile nesanatoase pe care le-am dobandit de-a lungul timpului, cum ar fi consumul de alimente in exces, alcool si tutun.

Obiceiurile alimentare pe care le avem ne reprezinta. Ca celiaci, pentru a avea o viata sanatoasa nu este suficient sa avem o dieta fara gluten, ci trebuie sa schimbam si obiceiurile nesanatoase pe care le avem.

Tentatiile sunt peste tot in jurul nostru. La televizor suntem bombardati cu reclame la bauturi acidulate, chipsuri, fast food. Avem creierul “spalat” de reclame care ne promit satisfactii gustative dintre cele mai placute! Nici nu realizam ca multe dintre alimente ne pot face rau.

Nu vreau sa va tin o predica. Sunt constienta ca fiecare avem slabiciunile noastre si ca fiecare zi e o lupta, o lupta pentru sanatatea noastra, iar alegerile pe care le facem ne pot influenta sanatatea in bine sau in rau.

Sfaturi pentru o dieta fara gluten sanatoasa

Iata cateva sfaturi pe care le puteti aplica pentru a avea o dieta fara gluten sanatoasa!

  1. Moderatie si echilibru. De acestea trebuie sa tineti cont atat in viata cat si in alimentatia de zi cu zi. Mancati suficient cat sa va saturati, dar fara sa va indopati! Nu faceti excese! 🙂 De asemenea, nu se intampla nimic daca din cand in cand mai aveti pofta de o prajitura fara gluten sau de niste snacksuri! Mancarea este una dintre marile placeri ale omului, ar fi si pacat sa ne privam de ea.
  2. Mancati fructe si legume, zilnic! Fructele nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia voastra zilnica. De asemenea, ar trebui sa mancati macar o salata pe zi, indiferent de sezon! Corpul nostru are nevoie de alimente proaspete.
  3. Gatiti acasa de la 0! Lasati fast food-urile si restaurantele…preparati-va singuri mancarea acasa. Pe langa faptul ca e mult mai bine asa din punct de vedere financiar, este si mai sanatos! Oricum, pentru un celiac e destul de riscant sa manance in oras, asa ca aceasta intoleranta ne si impinge oarecum catre a gati mai mult si mai cu grija!
  4. Mancati foarte divers, in mod special fructe, legume, nuci si seminte. Este important sa va asigurati o gama larga de vitamine si minerale din surse naturale, asadar o dieta diversificata este esentiala pentru un celiac. Quinoa, avocado, nuci romanesti, si multe altele sunt ingredientele pe care le-am descoperit de cand am adoptat acest stil de viata si pe care nu le consumam inainte!

Iata cum arata meniul meu zilnic, ideal pentru o dieta fara gluten sanatoasa.

Mic dejun:

1 cana smoothie (3 curmale + 1 banana + 1 lingura merisoare + 1 lingura polen + cateva migdale + 1 ligurita scortisoara). Puteti folosi si caju, miere, goji, nuci, etc. Toate acestea le pun la inmuiat seara in apa iar a doua zi cu ajutorul blenderului le transform intr-un smoothie gustos si hranitor. Puteti incerca o multime de alte combinatii. De asemenea, puteti bea un smoothie hranitor si alaturi de o portie sanatoasa de muesli fara gluten.

Pranz :

Varianta 1 (cand sunt la serviciu): Imi pregatesc de seara cateva sandvisuri folosind paine fara gluten de la Schar. La acestea adaug intotdeauna un mar, o banana sau orice alt fruct. Puteti sa gasiti si in acest articol idei pentru un pranz fara gluten la birou.

Varianta 2 (cand sunt acasa):

  • 1 portie ciorba sau supa, de legume
  • 1 portie generoasa de salata (Preferata mea este cea cu telina + morcovi + peste afumat + maioneza facuta in casa) sau peste gatit la cuptor cu piure de cartofi sau orice alta garnitura de legume
  • 1 mar sau alte fructe de sezon

Cina: O portie de salata orientala (sau orice salata mai consistenta) sau cartofi cu branza si ou la cuptor.

Planul de masa de mai sus este un exemplu. Mananc foarte divers, iar diversitatea este parte dintr-o dieta sanata Insa trebuie retinut ca evit sa consum alimente procesate (cum ar fi mezelurile), iar cand am pofta de ceva dulce mananc 2-3 curmale, o gustare dulce de la Schar sau imi fac un chec folosind faina fara gluten MixIt sau MixC. Internetul este o sursa inepuizabila de retete asa ca nu puteti spune ca sunteti in “criza de inspiratie”! 🙂

In final, amintiti-va faimoasele cuvinte ale nutritionistului Victor Lindlahr, care sunt foarte adevarate: “Suntem ceea ce mancam!”

 

Sursa foto: pexels.com

Te-ar mai putea interesa si: