ai mancat accidental gluten

Ai mancat accidental gluten? Iata 10 lucruri pe care le poti face

Numai un celiac stie  cata suferinta ii poate  aduce consumul de alimente contaminate cu gluten. Nu ne dorim asta… si totusi ni se intampla uneori. Este ca un vis urat care nu se mai termina. Toate simptomele revin si ne intrebam ce putem face pentru a curata mai repede organismul de aceasta “otrava” care ii face rau. Da, pot sa numesc glutenul “otrava” fara sa gresesc. Asa cum zaharul este “otrava” pentru un diabetic si glutenul este “otrava” pentru un celiac.

Acestea fiind spuse, iata cateva sfaturi cu ajutorul carora  putem ajuta organismul in procesul de curatare, in cazul in care ai mancat accidental gluten.

Sfaturi utile si practice

  1. Odihniti-va cat puteti de mult. Odihna ajuta corpul in lupta pe care o duce impotriva glutenului.
  2. Beti cat mai multa apa. Apa mentine organismul la un nivel de hidratare optim in conditiile in care va confruntati cu diaree si stari de voma.
  3. Mancati supa de oase si legume. Supa de oase este bogata in aminoacizi cum ar fi glicina si prolina a caror actiune antiinflamatoare ajuta intestinul subtire sa  se vindece. Supele de legume sunt bogate in vitamine si minerale esentiale.
  4. Eliminati alimentele alergene. Alimentele care pot produce alergii, cum ar fi lactatele si cerealele (chiar daca nu contin gluten) trebuie scoase din alimentatie.
  5. Beti sucuri de legume si fructe. Fructele si legumele stoarse si consumate sub forma de sucuri se digera mai usor.
  6. Luati enzime digestive. Enzimele sunt substante organice care inlesnesc procesele metabolice din organismul nostru. Aproape toate alimentele care sunt consumate proaspete conţin enzime de acest tip.
  7. Luati probiotice. Probioticele ajuta la echilibrarea florei intestinale. Recomand chefirul de apa. Cristalele de chefir de apa sunt niste organisme vii care contin probiotice, minerale, vitamine (B,E si D). Chefirul de apa este minunat pentru detoxifierea ficatului si a organelor interne. De asemenea, datorita calitatilor sale probiotice, ajuta la refacerea florei intestinale.
  8. Utilizati uleiul de ricin. Uleiul de ricin are o multime de proprietati benefice precum: fortifiante, hidratante, emoliente, antiinflamatoare, purifiante, cicatrizante, hidratante. In prezent medicii sunt de acord cu administrarea pe termen scurt a uleiului de ricin in tulburarile stomacului.
  9. Utilizati carbunele activ. Carbunele activ contribuie la mentinerea unui  pH normal la nivelul stomacului precum si la functionarea normala a intestinelor si la procesele normale de excretie a toxinelor si a deseurilor din organism.
  10. Consumati ceai de ghimbir. Ceaiul de ghimbir este un remediu utilizat de mii de ani în medicina ayurvedica si are efecte excelente în combaterea indigestiei, a migrenelor şi a răcelilor de sezon. Are un puternic efect antiinflamator si actioneaza ca tonic general inlaturand oboseala si toxinele acumulate in organism.

Aceste sfaturi sunt utile nu numai in situatii de “criza” . Putem sa le aplicam zilnic deoarece ne imbunatatesc digestia considerabil si ne ajuta sa atingem starea de sanatate dorita.

Sursa foto: Pexels.com

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *