cereale-fara-gluten

5 cereale fara gluten pe care trebuie sa le incluzi in dieta ta

Iata 5 cereale fara gluten pe care trebuie sa le incluzi in dieta ta! Gasesti si 5 retete fara gluten delicioase in acest articol! Mananca sanatos si fara gluten!

Din ce in ce mai multi oameni isi dau seama ca sufera de intoleranta la gluten, fie avand o forma usoara de sensibilitate la gluten, suferind de boala celiaca, sau pur si simplu avand alergie la grau.

Initial, o astfel de veste poate parea coplesitoare si inspaimantatoare, mai ales ca graul se gaseste in foarte multe produse procesate, insa putina cercetare va va arata ca exista o multime de cereale fara gluten pe care le puteti folosi pentru a inlocui graul, si alte cereale glutenice, in alimentatie.

Cereale fara gluten

1. Quinoa

Quinoa este o minune a naturii si una dintre cele mai recomandate cereale fara gluten! Aceasta este de fapt o pseudo-cereala, fiind mai exact samanta unei legume inrudite cu spanacul si sfecla. Quinoa are multe beneficii. Este o sursa excelenta de proteine, fiind extrem de indicata vegetarienilor. De asemenea, quinoa nu ingrasa! Este un carbohidrat cu indice glicemic scazut si contine multe fibre.

Incearca si reteta de Chiftelute de quinoa cu branza feta si masline >>>

Chiftelute de quinoa cu branza feta si masline cereale fara gluten

2. Mei

Meiul nu este mancare doar pentru pasari! Acesta cereala fara gluten este o excelenta sursa de fibre, minerale si nutrienti esentiali. Are o aroma placuta si se digera foarte usor. De asemenea, meiul alcalinizeaza organismul si poate fi folosit cu succes pentru a inlocui porumbul (malaiul). Din mei se poate face o mamaliga excelenta!

Incearca si reteta de Chiftelute de mei cu branza si rosii >>>

Chiftelute de mei cu branza feta cereale fara gluten

3. Orez brun

Este foarte important sa faceti distinctia intre orezul alb, procesat si cel brun. Toti nutrientii sunt pastrati in membrana exterioara a orezului, iar prin procesare, aceasta este indepartata, ramanand doar carbohidrati goi.

Orezul brun este excelent si ar trebui folosit mai des in alimentatia zilnica. Cel mai recomandat tip de orez brun este cel cu bob rotund.

Incearca si reteta de Vinete umplute cu orez brun >>>

vinete umplute orez cereale fara gluten

4. Hrisca

Hrisca este o cereala fara gluten bogata in magneziu si este un ajutor de nadejde in tratarea bolilor cardiovasculare. De asemenea, hrisca este valoroasa si pentru cei ce sufera de diabet, aceasta avand proprietatea de a regla insulina si nivelul de zahar din sange.

Incearca si reteta de Paine raw cu hrisca >>>

retete de paine fara gluten cereale fara gluten

5. Amaranth

Lasati laptele, amaranthul e fruntas la continutul de calciu! De asemenea, acesta este foarte bogat in magneziu, proteine, si este o sursa buna de vitamina E! Imbunatatiti valoarea nutritionala a preparatelor, adaugand si putin amaranth fiert in compozitie. Este sanatate curata!

Incearca si reteta de Chiftelute de amaranth cu linte rosie >>> 

Chiftelute de amaranth cereale fara gluten

 

Te-ar mai putea interesa si: